Passa ai contenuti principali

Sicilian Poetry- La Poesia Siciliana

MICHELANGELO BALISTRERI

Michelangelo Balistreri, author and composer, was born at Aspra on October 26, 1963. He published his first book of Sicilian poetry entitled, "Un sonnu pittatu 'nta'l'acqua du mari" in 1990. He is a modern Sicilian poet in the tradition of Buttitta. He has successfully participated in numerous poetry competitions from 1986 until at least 1997.





 

 
Clicca sull'immagine per ingrandire 




Le poesie di Michelangelo Balistreri sono state pubblicate da numerosi quotidiani, riviste e antologie. Con i suoi libri ha vinto diversi concorsi letterari tra cui il premio internazionale di poesia di Marineo, il premio Enzo Aprea, il premio Baronessa di Carini e il premio Liolà.



La sua verve e la sua energia lo rendono un instancabile organizzatore. Da anni partecipa per la valorizzazione di Aspra, grazie anche alle sue amicizie sparse in tutto il mondo. Fa inoltre parte dell'associazione comunità Aspra marinara nata per difendere le antiche tradizioni marinare siciliane. Uno dei suoi obiettivi è quello di trovare tutte le "Aspra" del mondo per creare dei gemellaggi e far sì che vengano intitolate strade e monumenti agli antichi avi che emigrarono in cerca di fortuna.


Sono tantissimi i discendenti di quegli emigrati che scrivono a Balistreri per ringraziarlo del suo impegno, delle sue poesie e dei tanti ricordi che esse suscitano. Per il suo impegno sociale nel 1997 ha vinto "Premio Solanto" e il premio "l'anno che verrà".


A lingua Siciliana

La Currenti di la vita
e u ventu di lu futuru
trascinaru a lingua ra me terra
'nna calammara du tempu.


li paroli si persiru pi strata
sbattennu li spiranzi contru o muru
senza capirlu persimu la guerra
e nno me cori nsilenziu assummò lu scantu.


Assittatu a prua di stu distinu
parru e scrivu Sicilianu
e mentri parru e scrivu
nsemmula o cori mi trema puru a manu


pensu picchi si sugnu Sicilianu
e parru comu mi nsignò me patri
'nna terra unni nascivu
mi sentu comu unu vinutu di luntanu

Michelangelo Balistreri

 
 
Fimmini Siciliani – Michelangelo Balistreri

Cu vostru chiantu inchistivu lu mari
cu la prighiera pittastivu lu suli
e ricamannu li pinsera ‘ntra lu cori
a la Sicilia arrialastivu l’amuri.


Manu ca strincinu manu
e abbattinu mura
vuci ca cancianu u distinu
e cummogghianu dulura
e occhi ca talianu figghi
scappari luntanu comu cunigghi.


Facci stanchi
supra ‘na valanza
comu linzola bianchi
chini di spiranza
ca quannu agghiorna
salutanu la morti
e pittanu lu suli
e inchinu lu mari
e quannu è notti
parranu o Signuri
e ancora ci dumannanu picchi?

Michelangelo Balistreri

Col vostro pianto riempiste il mare
con la vostra preghiera dipingeste il sole
e ricamando pensieri dentro il cuore
alla Sicilia regalaste l’amore.
Mani che stringono mani
e abbattono mura
voci che cambiano il destino
e coprono dolori
e occhi che guardano figli
scappare lontano come conigli.
Facce stanche sopra una bilancia
come lenzuola bianche
piene di speranza
che quando fa giorno
salutano la morte
e dipingono il sole
e riempono il mare
e quando è notte parlano al Signore
e ancora chiedono perchè?



Guarda il Video





 
 

Commenti

Post popolari in questo blog

Lina La Mattina

Picciuttedda senza pilu ‘ntra lu cori né supra la lingua e un ciriveddu ca comu focu jittava faiddi a deci, dudici anni, mi chiamavanu comu fussi ‘nciuria: la vecchia di sittantacinc’anni, perciò la mastra spinzirata e cuntenta quasi ogni ghiornu mi mannava a gh’inchiri l’acqua a la funtana, a fari li cunsigni e la spisa nni Carollu: unu di li megghiu cascavaddari di la Vuccirìa! Si cunta ca ‘na vota chistu era, lu nobili mircatu di ricchi principi e baruna ca scinnènnu pri lu Càssaru s’ammuccàvanu pri li Pannèri o pri tutti ddi’ strati e vaneddi ca portanu nnomu d’antichi mistèri: li Frinzari li Chiavitteri, li Matarazzari... ma siddu scinnevanu p’a scalunata di Via Roma, comu lapuna s’attruvavanu già dintra lu ciuri a sucari cull’occhi e la vucca lu meli. Era daccussì ammuntuatu ‘stu mircatu, cori anticu, ciarusu e culuratu di Palermu c’artisti e furasteri d’ogni tempu e paisi vennu ancora a fotografàri ogni so’ pirtusu pirchì un granni pitturi, ‘nzemmula a vitedd

La scomparsa di Patò

A febbraio la prima de “ La scomparsa di Patò ” girato a Naro. Ad oltre un anno dalla presentazione al Festival di Roma la produzione con il regista Rocco Mortellitti e lo scenografo Biagio Fersini sono riusciti a trovare un distributore. Arriverà nelle sale cinematografiche di tutta Italia il 3 febbraio il film ”La scomparsa di Patò" tratto dall’omonimo libro di Andrea Camilleri girato a Naro ed in provincia di Agrigento. ”L’amministrazione di Canicattì – dice l’assessore comunale ai Grandi Eventi Giuseppe Bannera – ha preso contatti con la produzione per organizzare in citta’ nei primi giorni di febbraio una manifestazione di presentazione”. Vigata 1890. Il ragioniere Antonio Patò (Neri Marcoré), direttore della banca di Trinacria, nel corso della rappresentazione pasquale del Mortorio, in cui interpreta magistralmente la parte di Giuda, sparisce misteriosamente senza lasciare traccia. Tutto può essere successo, ogni ipotesi è valida.La soluzione la cercano insieme i